A diferenza do fraude, o cal ten normalmente unha ou varias víctimas específicas e é cometido con fins delictivos e económicos, o bulo ten como obxectivo o ser divulgado masivamente, para iso facendo uso da prensa oral ou escrita así como outros medios de comunicación, sendo Internet o máis popular na actualidade, e atopando a súa máxima expresión e impacto nos foros, redes sociais, e nas cadeas de mensaxes dos correos electrónicos. Os bulos non soen ter fins lucrativos ou polo menos ese non é o seu fin principal, aínda que poden resultar moi destructivos.
As persoas que crean bulos soen ter como obxectivo captar indirectamente direccións de correo electrónico (para mandar correo masivo, virus mensaxes con suplantación de identidade, ou máis bulos a gran escala).
Básicamente, os bulos poden ser alertas sobre virus incurables; falacias sobre personas, institucións ou empresas, mensaxes de temática relixiosa; cadeas de solidaridade; cadeas da sorte; métodos para facerse rico; regalos de grandes compañías; mitos urbanos; e moitas outras.
Para recoñecer se certa información é un bulo ou non, débese:
- Observar que a maioría son anónimos, non citan fontes (xa que carecen delas) e non están firmados para evitar repercusións legais.
- Observar que carecen de fecha de publicación e están redactados da maneira máis atemporal posible para que pervivan o máximo tempo circulando na rede.
- Observar que estes bulos conteñen sempre un gancho para captar a atención do internauta. O éxito do bulo residirá en cuán morboso, monetario, xenerador de medo sexa o seu gancho e sobre todo que sexa cercano a un ambiente actual.
Como exemplos podemos atopar numerosos enredamentos co fin de que coas prisas ou non piquemos, aquí os os dixo algúns que me chegaron:
No comments:
Post a Comment